Kurssi- ja koulutuskalenterit ovat siirtyneet Virkkuun

21.09.2017 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton hallinnoimien lajien toimihenkilöiden koulutus- ja kurssikalenterit ovat siirtyneet Virkkuun.

Kurssit löytyvät Virkun etusivulta kohdan ”Kurssit” alta. Hakutoiminteen avulla voidaan hakea eri lajien alaisia kursseja. Jos hakuvaihtoehdoissa ei ole nähtävillä jotain kurssityyppiä (esim Koetoimitsija 2, luonnetesti), sellaista kurssia ei ole tällä hetkellä anottuna.

Ilmoittautuminen
Kursseille varataan jatkossa kurssipaikka järjestäjän ilmoittamalla tavalla ja ilmoittautumisajan puitteissa. Kurssipaikan saaneelle ilmoitetaan järjestäjän toimesta kurssin salasana, jolla osallistuja käy ilmoittautumassa Virkkuun.

Sähköinen puolto
Kurssille osallistuva pyytää ilmoittautumisen yhteydessä kurssille puollon omalta yhdistykseltään. Se tapahtuu ilmoittautumislomakkeella merkitsemällä Puoltopyyntö-kohtaan oma yhdistys, jolle pyyntö lähetetään. Puoltopyyntöön ei tarvitse laittaa nimeä, yhdistyksen yhdistyskäyttäjät näkevät puoltopyynnöt oman yhdistyksensä työpöydällä. Kurssin järjestäjä näkee osallistujalistassa kun puoltoon on vastattu yhdistyksen toimesta.
Paperisia puoltolausuntoja ei tätä toiminnetta käytettäessä enää tarvita.

Kurssimaksut
Suomen Palveluskoiraliiton hallitus on kokouksessaan 7/2017 päättänyt, että kurssitoiminnallisuuden siirtyessä Virkkuun, otetaan käyttöön kurssimaksu. Kurssimaksuna peritään 10 euroa / kurssilainen.
Maksutoiminne toimii samalla tavoin kuin kokeiden ja kilpailujen häntärahojen maksaminen. Kun kurssin osallistujalista on vahvistettu kurssin johtajan tai yhdistyskäyttäjän toimesta, maksulinkki aktivoituu yhdistyksen työpöydällä kurssin kohdalla.

Ohjeet
Kurssitoiminnallisuuden kaikki ohjeet, kurssin järjestäjälle, kurssin johtajalle sekä ilmoittautujalle löytyvät Virkusta kohdasta Ohjeet.

www.virkku.net