Kooste hallituksen kokouksista 5-6/2019

20.03.2019 ǀ SPKL

Osa hallituksen päätöksistä on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

Tuomarikoulutuksia

IPO-R kokeen tuomareiden jatkokoulutus pidetään 4.5.2019 Tampereella. Kouluttajina toimivat Eija Koistinen ja Tapio Toivola. IPO-R 2019 koeohjetta koskeva tuomarikoulutus on pakollinen IPO-R-koeohjeen mukaisia lajeja arvosteleville tuomareille.

PEKO-T-lajikurssille hyväksyttiin seuraavat henkilöt: Anne Perko, Esko Hautala, Maarit Kuntola, Sari Hänninen, Katja Naskali, Samuli Juntto, Harri Kuusisto ja Leea Saarela.

Palveluskoirakoetuomareiden peruskurssin 1-osa järjestetään 13.4.2019 alkaen Turussa.

Jälkikokeen lajikurssi järjestetään 8.-9.6.2019 Inkeroisissa. Kurssinjohtajana toimii Lea Yli-Suvanto.

Joukkueenjohtaja- ja tuomarivalinnat

IGP MM-kilpailun joukkueenjohtajaksi valittiin Susanna Korri ja varajoukkueenjohtajaksi valittiin Juha Korri.

NOM-kilpailun joukkueenjohtajaksi valittiin Margareta Enne.

Rally-tokon Pohjoismaiden mestaruuskilpailun joukkueenjohtajaksi valittiin Tytti Lintenhofer.

PKU:n rally-tokotoimikunta on valinnut 26.-27.10.2018 pidettävien rally-tokon PM-kilpailujen tuomarit. Suomea kilpailussa edustaa rally-tokon ylituomari Iiris Harju.

Edustusjoukkueet ja edustuskelpoisuus

Hallitus päivitti edustusjoukkueisiin hakevia henkilöitä koskevat edustuskelpoisuusvaatimukset: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/edustusjoukkueet-ja-edustuskelpoisuus.html

Liiton kevätkokouksessa käsiteltäviä asioita

Esitykset koiratanssikilpailujen sääntömuutoksesta sekä tottelevaisuuskokeiden sääntömuutoksesta on hyväksytty hallituksessa ja käsitellään Palveluskoiraliiton kevätkokouksessa, samoin kuin koiratanssivalionarvon vaatimukset.

Tulevia jäsenyhdistyksiä

Hallitus hyväksyi sääntöjen mukaisesti koejäseniksi Suomen Picardienpaimenkoirat ry:n ja Suomen VEO ry:n.

Palveluskoirakokeiden koe- ja kilpailuoikeus

Hallitus hyväksyi Suomen VEO ry:n anomuksen itäeuroopanpaimenkoiralle myönnettävistä palveluskoirakokeiden koe- ja kilpailuoikeuksista saavutettujen koetulosten perusteella, ja päätti esittää Kennelliitolle, että itäeuroopanpaimenkoiralle myönnetään palveluskoirakokeiden koe- ja kilpailuoikeus.

Kilpailukiellot

Rottweiler Voimatassun Virkeä Visa (FI49277/17) asetettiin yhden vuoden kilpailukieltoon 10.2.2020 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.