Kooste hallituksen kokouksista 15-17/2018

06.11.2018 ǀ SPKL

Osa Palveluskoiraliiton hallituksen päätöksistä on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla tai tuodaan tiedoksi liiton syyskokouksen yhteydessä.

Marita Packalén on 12.8.2018 ilmoittanut luopuvansa arvosteluoikeuksista seuraavissa lajeissa: PERA, PEHA, PEJÄ ja IPO-R.

Hallitus päätti, että SM-kilpailujen yleinen järjestämisohje sekä palvelus- ja pelastuskoirakokeiden järjestämisohje päivitetään SM-kilpailujen anomisajankohdan osalta seuraavasti: SM-kilpailut anotaan Palveluskoiraliiton hallitukselta Kennelliiton määräaikaisilmoitusohjeet huomioiden.

Hallitus hyväksyi luonnetoimikunnan esityksen ja päätti, että luonnetestituomariharjoittelijoiden loppukoe järjestetään 8.–9.12.2018 Maaningalla. Loppukokeen vastaanottavat Jorma Kerkkä, Johanna Cederlöf ja Reijo Hynynen.

Hallitus päätti esittää Kennelliiton hallitukselle Kaarina Pirilän ja Carina Savander-Ranteen valitsemista Palveluskoiraliiton aluekouluttajiksi 1.1.2019 lähtien.

Hallitus totesi, että Kennelliiton nuorisotoimikunta on tehnyt nuorten ohjaajien palveluskoirakokeiden suomenmestaruuskilpailuiden järjestämisohjeen. Lisäksi hallitus totesi, että kyseessä on epävirallinen koe.

Hallitus päätti, että verkko-opetuksen työryhmä ryhtyy valmistelemaan alkuvuodesta 2019 verkkokurssina järjestettävää ylituomarikurssin 1-osaa.

Hallitus valitsi Mika Lindbergin 2019 IGP-FH MM-kilpailun edustusjoukkueen joukkueenjohtajaksi. Lisäksi hallitus päätti, että IGP-FH MM-kilpailun 2020 koetoimitsija voi osallistua kilpailutoimikunnan edustajana vuoden 2019 IGP-FH MM-tapahtumaan.

Hallitus päätti esittää Vapaaehtoisen pelastuspalvelun keskustoimikuntaan ehdolle Eija Rytköstä ja varalle Jenni Sairasta.

Hallitus hyväksyi toimikunnan esityksen ja päätti, että rally-tokon YT2-kurssin pääsyvaatimuksiin muutetaan vaatimus hakijan kilpailutuloksen osalta, hakijalla on oltava tulos MES-luokasta.

Hallitus valitsi koiratanssin PM-kilpailun (15.-16.12.2018 Helsinki) edustusjoukkueen joukkueenjohtajaksi Katja Tammisen.

Hallitus päätti jatkaa sopimusta Palveluskoirat-lehden päätoimittajan tehtävästä vuodelle 2019 Anu Valveen kanssa.

Hallitus myönsi Wilhelmiina Kalliolle, Jenni Palolalle ja Jaana Tuukkaselle koearvosteluoikeuden hakukokeen maasto-osaan.

Toimitsijatauot
Hallitus on päättänyt, että niitä kokeita tai kursseja, joissa vastaavaksi tuomariksi tai kurssinjohtajaksi on nimetty Juha Kurtti, Keijo Kodis tai Marita Packalén, ei myönnetä ajalla 20.9.2018 – 30.6.2019. Kokeet, jotka on jo myönnetty, ja joihin edellä mainittu henkilö on nimetty kokeesta vastaavaksi tuomariksi, voidaan pitää ilman toimihenkilömuutoksia.

Kilpailukiellot
Spu Chief Filko Morava (FI42622/15) määrätään 1 vuoden kilpailukieltoon 26.8.2019 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakokeissa toiseen koiraan kohdistuneen aggressiivisen käyttäytymisen vuoksi.

Rwu Heizelwood Max (FI46862/14) määrätään ihmiseen kohdistuneen aggressiivisuuden vuoksi 1 vuoden kilpailukieltoon 6.9.2019 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakokeissa, ja sen jälkeen suorittamaan käyttäytymiskoe uudelleen ennen muihin palvelus- ja pelastuskoirakokeisiin osallistumista.

Australianpaimenkoira Pähkähullun Ruskiariiviö (ER29226/14) asetetaan 6 kuukauden kilpailukieltoon 28.1.2019 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Spn Kranichzug Yoga (FI36769/12) määrätään 1 vuoden kilpailukieltoon 22.9.2019 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakokeissa toiseen koiraan kohdistuneen aggressiivisuuden vuoksi.

Bptu Tarkatan Omega (ER35922/15) määrätään 1 vuoden kilpailukieltoon 6.10.2019 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakokeissa toiseen koiraan kohdistuneen aggressiivisuuden vuoksi.