Kooste hallituksen kokouksista 14/2020 ja 15/2020

09.06.2020 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSISTA 14/2020 ja 15/2020

LAJIKOHTAISET LISÄOHJEET 1.6.-31.7.2020:

Kaikki Palveluskoiraliiton hallinnoimien lajien kokeet, kilpailut, testit ja kurssit oli peruttu ajalta 13.3.-31.5.2020 koronavirustilanteesta ja sen aiheuttamista rajoituksista johtuen. Suomen hallitus on 4.5.2020 julkaissut tietoja koronavirustilanteesta johtuvien rajoitusten osittaisesta purkamisesta ja kokoontumisten henkilömäärää koskevien rajoitusten muutoksista.

Kennelliitto on julkaissut 8.5.2020 tiedon, että Kennelliiton omia ja sen jäsenyhdistysten (kennelpiirit, lajiliitot) virallisesti myöntämiä kokeita, kilpailuja ja testejä voidaan järjestää 1.6.2020 alkaen, kun ne toteutetaan viranomaisten ohjeiden ja linjausten sekä Kennelliiton ohjeiden mukaan.

Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 12.5.2020 ohjeet kokeiden, kilpailujen ja testien järjestämisestä korona-aikana: Kesäkuun alusta lähtien kokeita, kilpailuja ja testejä voidaan käynnistää hyvin pienimuotoisesti, viranomaisten asettamia kokoontumisrajoituksia noudattaen. Tapahtumien järjestäjien, tuomareiden ja toimihenkilöiden on ensisijaisesti noudatettava Suomen valtion ja viranomaisten, kuten Aluehallintoviraston antamia ohjeita.

Kokeiden, kilpailujen, luonnetestien ja MH-luonnekuvausten järjestämisestä ja järjestämistä koskevista lisäohjeista päätetiin lajikohtaisesti. Lajikohtaiset ohjeet löytyvät www.virkku.net kohdasta ”tiedotteet” sekä Palveluskoiraliiton sivuilta kohdasta ”ajankohtaista”.

Rally-toko-kilpailuja ei järjestetä ajalla 1.6.-31.7.

MH-luonnekuvauksia ei saa järjestää heinäkuun loppuun asti. MH-luonnekuvauksessa saattaa ohjaaja joutua koskemaan mm. aaveisiin / poistamaan aaveelta hupun tai kaavun, joten kuvauksessa ei voida noudattaa turvaväliä.

Pelastuskoiratoiminnassa VIRTA-käyttöönottotarkastuksia voidaan järjestää 1.6.2020 alkaen noudattaen voimassa olevia viranomaisten, Aluehallintoviraston, Suomen Kennelliiton ja Palveluskoiraliiton ohjeita. Lisäksi noudatetaan palvelus- ja pelastuskoirakokeita koskevia tarkennuksia ja lisäohjeita.

Hallitus päätti, että ostettujen lisenssien maksuja ei palauteta eikä lisenssien voimassaoloa siirretä seuraavalle vuodelle.

SIIRRETTYJÄ KILPAILUJA:

FCI pelastuskoirien joukkue MM-kilpailut 20.-23.8.2020 Romaniassa on siirretty marraskuulle. MM-kilpailut järjestetään 12.-15.11.2020

Rally-toko SM-kilpailu siirretään järjestettäväksi 10.10.2020.

TOKO SM-kilpailu on siirretty, kilpailu järjestetään Tampereella 21.-22.11.2020, järjestäjänä toimii Tampereen Seudun Koirakerho ry

Koiratanssin MM-kilpailut oli tarkoitus järjestää 25.-28.6.2020 Ranskassa, Seltzissä. Koiratanssin MM-kilpailu siirtyy, uutta ajankohtaa ei ole vielä vahvistettu.

PERUTTUJA KILPAILUITA JA HARJOITUSARVOSTELUTILAISUUKSIA:

6.-9.8.2020 järjestettäväksi suunniteltu IGP SM-kilpailu on peruttu korona-epidemian ja siitä aiheutuvien rajoitusten takia. Seuraava IGP SM-kilpailu järjestetään 2021.

Palveluskoirien kansallisten lajien SM-kilpailu 14.-16.8.2020 on peruttu.

PEKO-T-tuomarikokelaiden harjoitusarvostelutilaisuus 13.-14.6.2020 on peruttu.

SIIRRETTYJÄ KOULUTUKSIA:

TOKO liikkeenohjaajien jatkokoulutus siirretään myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan TOKO-kokeiden koe- ja suoritusohjeiden päivittämisen vuoksi.

PEKO-T-tuomarikollegio 27.-28.6.2020 (Tampere) siirtyy myöhäisempään ajankohtaan.
Tuomarikokelaiden tulee suorittaa ylituomarikurssin 2-osa ennen osallistumistaan tuomarikollegioon.

*****

MAALIMIESTEN KESÄLEIRI järjestetään suunnitellusti 11.-16.7.2020, ellei koronatilanteesta johtuen tule rajoituksia, jotka estävät leirin järjestämisen. Leirimaksut palautetaan leirin peruuntuessa.

PALVELUSKOIRALIITON SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN YLEISKOKOUS pidetään la 27.6.2020 klo 11.00. Valtakirjojen tarkastus klo 10.00 – 10.45.

KOIRATANSSIN MM-KILPAILUT, JOUKKUEENJOHTAJA
Koiratanssin MM-kilpailun 2020 edustusjoukkueen joukkueenjohtajaksi on valittu Mari Owsley.

RALLY-TOKON SM-KILPAILUN 10.10.2020 LIETO
Rally-toko SM-kilpailun 2020 tuomareiksi valittiin:
Pia Heikkinen, Anna Pekkala, Kirsi Petäjä, Taru Leskinen ja Fiia-Maria Kivioja. Varalle nimetään yksi tuomari myöhemmin.

EDUSTAJAN NIMEÄMINEN FCI JA PKU RALLY-TOKO-TOIMIKUNTIIN
FCI ja PKU rally-toko-toimikuntiin esitetään Suomen Kennelliiton edustajaksi Tytti Lintenhoferia.

UUSI JÄSENYHDISTYS
Veikkolan Koirakerho ry on anonut Suomen Palveluskoiraliiton jäsenyyttä ja hallitus hyväksyi Veikkolan Koirakerho ry:n Palveluskoiraliiton jäseneksi sääntöjen mukaisesti kahden vuoden koeajalle.

ANSIOMERKIT
Hanna-Riitta Heikkiselle on myönnetty Palveluskoiraliiton pronssinen ansiomerkki.