Kooste hallituksen kokouksista 10-12/2019

27.06.2019 ǀ SPKL

Osa hallituksen päätöksistä on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

FCI-komissioiden edustajat

Hallitus on esittänyt seuraavia henkilöitä Kennelliitolle FCI-komissioiden edustajiksi:
- FCI Dog Dancing Commission, Johanna Saariluoma
- FCI Mondioring Commission, Arsi Liimatta
- FCI Obedience Commission, Carina Savander-Ranne
- FCI Rally Obedience Commission, Iiris Harju
- FCI Rescue Dogs, Harri Kuusisto
- FCI Utility Dogs, Tero Oravasaari.

Ohjeet

Hallitus on hyväksynyt omalta osaltaan koiratanssin uudet kilpailuohjeet, jotka siirtyvät seuraavaksi Kennelliiton käsittelyyn. Myös luonnetestin päivitetty arvosteluohje ja toimihenkilökoulutusohje on hyväksytty, samoin MH-luonnekuvauksen toimihenkilökoulutusohje.

Koearvosteluoikeudet

Mari Karpowille ja Harri Kuusistolle on myönnetty oikeudet suorittaa koearvosteluja palveluskoirakokeiden tottelevaisuusosuudessa. Lisäksi Leea Saarelalle on myönnetty oikeus osallistua seuraavaan PK-peruskurssin 2-osan käytännön harjoituksiin ja loppukokeeseen.

PEKO-T-koearvosteluoikeudet on myönnetty seuraaville henkilöille: Esko Hautala, Sari Hänninen, Samuli Juntto, Maarit Kuntola, Harri Kuusisto, Katja Naskali, Anne Perko ja Leea Saarela.

Käyttäytymiskokeen koearvosteluoikeudet on myönnetty seuraaville henkilöille: Tanja Björnström, Minna Tapojärvi, Lauri Impiö ja Niko Takala.

Jälkikokeen koearvosteluoikeudet on myönnetty seuraaville henkilöille: Pirkko Kallinen, Mari Karpow ja Aki Peltomäki.

Kokeet ja kilpailut

TOKO SM-kilpailun tuomarit on hyväksytty.

• Tuomarit lauantaina 3.8.:
    • EVL (karsintakoe): Carina Savander-Ranne, Tiina Heino, Timo Pussinen, Pirkko Bellaoui, Tuija Sere
    • ALO: Harri Laisi, Susanna Berghäll, Kaisa Lähdesmäki, Riitta Räsänen
    • Varalla lauantaille: Ilkka Stén, Kaarina Pirilä, Ralf Björklund
  • Tuomarit sunnuntaina 4.8.:
    • EVL (finaali): Kaisa Lähdesmäki, Riitta Räsänen
    • VOI: Tiina Heino, Timo Pussinen, Pirkko Bellaoui
    • AVO: Harri Laisi, Susanna Berghäll, Tuija Sere, Ilkka Stén
    • Varalla sunnuntaille: Carina Savander-Ranne (finaali), Kaarina Pirilä, Ralf Björklund.

IPO-R-koe 7.-9.6.2019 Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton alaisena kokeena jouduttiin peruuttamaan: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/koe-peruttu-ipo-r-7-9.6.2019.html

NOM-kilpailujen Suomen tuomarit ovat Teijo Hanhilampi (viesti), Mika Laaksonen (IGP), Mika Mattila (jälki) ja Anni Rytkönen (haku).

Koulutukset

Rally-toko-tuomareiden jatkokoulutus järjestetään 14.7.2019 Keravalla.

PK-ylituomarikurssin 2-osa järjestetään 5.-6.10.2019 Vantaalla.

Palveluskoirakokeiden koetoimitsijakurssien järjestämisohjetta on päivitetty: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/palveluskoirakokeiden-koetoimitsijakurssien-jarjestamisohjeita-paivitetty.html.

MH-toimihenkilökoulutus järjestetään 21.-22.3.2020 Jämsässä, Särkisaaren leirikeskuksessa.

MH-testinohjaajakoulutus pidetään huhtikuussa 2020 Jämsässä, Särkisaaren leirikeskuksessa.

Mondioring-lajikurssi järjestetään 7.–8.9.2019 Tampereella. Loput kurssipäivät vahvistetaan myöhemmin.

Pelastuskoiratoiminnan ryhmäjohtajapäivät järjestetään 19.-20.10.2019 Jyväskylässä.

Pelastuskoiratoiminnan apuohjaajakoulutuksen ja pelastuskoiraohjaajan perustaidot -kurssi järjestetään Kauhavalla 14.-15.9.2019.

Hakukouluttajien leiri järjestetään 18-20.10.2019 Kokemäellä, Pitkäjärven leirikeskuksessa.

Kilpailukiellot

Coton de tulear Saagamurun Sininen Hetki (FI12453/17) on asetettu kolmen kuukauden mittaiseen kilpailukieltoon 27.7.2019 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Rottweiler Pörrö (FI32273/16) on asetettu yhden vuoden kilpailukieltoon 16.5.2020 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Saksanpaimenkoira Mine Fire Hund Zakhar on asetettu yhden vuoden kilpailukieltoon 6.6.2020 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.