Kooste hallituksen kokouksesta 8/2018

09.05.2018 ǀ SPKL

Suomen Palveluskoiraliitto ry ja Metsähallitus ovat yhteistyössä laatineet puitesopimuksen ajanjaksolle 1.5.2018 – 31.12.2022. Tällä sopimuksella sovitaan Suomen valtion omistamilla ja Metsähallituksen hallinnoimilla alueilla tapahtuvan palveluskoirien koulutusharjoittelun ja koirien soveltuvuuskokeiden järjestämisen yleisperiaatteista. Tämä sopimus ei vielä sinällään anna oikeutta koulutusharjoittelun tai koirien soveltuvuuskokeiden järjestämiseen, vaan tällainen oikeus annetaan aina tapauskohtaisesti koulutus- tai koeluvalla.

Palveluskoiraliiton yhteistyökumppani Eläinlääkäriasema Mevet on siirtynyt osaksi Omaeläinklinikka Oy:tä.

Pirjo Pasanen on 9.4.2018 ilmoittanut luopuvansa palveluskoiraylituomarina arvosteluoikeuksistaan.

Jari Myllykoski on 23.3.2018 ilmoittanut luopuvansa palveluskoirakokeiden arvosteluoikeuksista.

Hallitus myönsi käyttäytymiskokeen koearvosteluoikeuden seuraaville henkilöille: Jaana Tuukkanen, Katja Naskali, Wilhelmiina Kallio, Leea Saarela, Leena Luukkanen, Jenni Palola, Mari Karpow, Harri Kuusisto ja Pekka Haapalainen.

Hallitus myönsi Sanna Jääskeläiselle valjakkohiihdon arvosteluoikeuden.

Hallitus valitsi vuoden 2018 NOM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Mika Lindbergin.

Hallitus myönsi vuoden 2018 IPO-FH SM-kilpailun Kouvolan Palveluskoirayhdistyksen järjestettäväksi 20.-21.10.2018. Kilpailun rajoitus 16 koiraa. Kilpailulle anotaan SM-kilpailun arvoa Kennelliitosta.

Hallitus valitsi vuoden 2018 IPO-FH SM-kilpailun vastaavaksi tuomariksi Ari Kansikkaan ja arvosteleviksi tuomareiksi Mika Laaksosen ja Tomi Alasen.

Hallitus päätti, että vuoden 2019 IGP-FH MM-joukkue (2+1) valitaan vuoden 2018 IPO-FH SM-kilpailun tulosten perusteella. Varakoirakko matkustaa MM-kilpailuihin vain siinä tapauksessa, että jompikumpi varsinaisista joukkueeseen valituista jäsenistä jää jostain syystä pois. Joukkueeseen valitseminen edellyttää hyväksyttyä tulosta SM-kilpailuissa ja edustuskelpoisuutta.

Hallitus valitsi koiratanssin PM 2018 -kilpailun kilpailutoimikuntaan seuraavat henkilöt: Hanna Maines (pj), Nadja Böckerman, Tiina Jounio, Anna Laulajainen, Mari Väänänen ja Annette Wahlberg.

Hallitus vahvisti koiratanssin PM-kilpailun (15.-16.12.2018) tuomareiksi Johanna Mamrelundin (Ruotsi), Johanna Saariluoman, Henna Meriharjun ja Claudia Moserin (Sveitsi).

Hallitus myönsi seuraaville rally-tokon ylituomarikurssin hyväksytysti suorittaneille henkilöille oikeuden toimia tuomariharjoittelijana rally-tokokilpailussa: Päivi Nummi, Maria Riski, Raili Sonninen-Korhonen, Pia Takkunen.

Hallitus hyväksyi pelastuskoiratoimikunnan esityksen koskien kansallista rauniokoetta sekä teki päätöksen koskien IRO-sponsorirahan jakoperusteita: http://www.palveluskoiraliitto.fi/media/peko-tiedotteet/peko-tiedote_2_2018.pdf

Hallitus valitsi FCI IPO-R MM-kilpailun 22.-26.8.2018 (pelastuskoirien joukkuekilpailu) joukkueenjohtajaksi Michaela Grönlundin.

Hallitus valitsi Palveluskoiraliiton sääntötyöryhmään muun Suomen edustajana Jouko Hildénin ja rotujärjestön edustajana Mika Laaksosen. Sääntötyöryhmää voidaan täydentää myöhemmin Uudenmaan edustajan osalta. Hakemuksia sääntötyöryhmään voi jättää 23.5.2018 saakka.

Hallitus päätti, että ulkomaalainen kilpailija määritellään seuraavasti: ”Ulkomaalaiseksi kilpailijaksi katsotaan henkilö, joka asuu pysyvästi muualla kuin Suomessa.”

Hallitus päätti, että Palveluskoiraliitto perii häntärahamaksun seuraavien koe- ja kilpailulajien SM-kilpailuista, riippumatta kilpailun järjestävästä yhdistyksestä: tottelevaisuuskoe (TOKO), rally-toko ja koiratanssi. Palvelus- ja pelastuskoirakokeiden SM-kilpailuista ei peritä häntärahaa.