Koe peruttu: IPO-R, 7-9.6.2019

24.05.2019 ǀ SPKL

Helsingissä 7.-9.6.2019 pidettävä IPO-R-koe on Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton alaisena kokeena peruttu. Koe järjestetään kuitenkin IRO-kokeena niillä ohjeilla, jotka IRO on vahvistanut.

Kokeen peruuttamisesta teki aloitteen kokeen järjestelyistä vastaava Helsingin väestönsuojeluyhdistys/HePeKo. Syynä oli se, että IRO:n ja Kennelliiton kokeissa noudatettavat säännöt ja ohjeet ovat joiltakin osilta niin ristiriitaiset, että kokeen pitäminen yhteisenä kokeena osoittautui mahdottomaksi. Nyt IRO-kokeena pidettävän kokeen tuloksia ei kirjata Palveluskoiraliiton tai Kennelliiton koetietojärjestelmiin. Koska koe ei enää ole Palveluskoiraliiton alainen, koe ei enää näy Palveluskoiraliiton koejärjestelmän koekalenterissa.