Heljo Hirvisuo on kuollut

20.07.2017 ǀ SPKL

Pitkäaikainen palveluskoirakoetuomari ja yhdistysaktiivi Heljo Hirvisuo menehtyi sunnuntaina 15.7.2017. Hän oli kuollessaan 93-vuotias.

Hirvisuo toimi palveluskoirakoetuomarina vuodesta 1963 lähtien ja arvosteli vuosien saatossa useissa kansallisissa ja kansainvälisissä kokeissa, maaotteluissa sekä SM-kokeissa. Palveluskoiraliiton hallitukseen Hirvisuo valittiin vuosiksi 1981–1987, jolloin hän oli myös mukana useissa toimikunnissa. Lisäksi hän toimi muun muassa Turun seudulla liiton aluekouluttajana.

Hirvisuolle myönnettiin Palveluskoiraliiton kultainen ansiomerkki vuonna 1976, minkä lisäksi hänelle luovutettiin sotakoirapatsas vuonna 2014 hänen täyttäessään 90 vuotta. Emeritusylituomarin arvon Hirvisuo sai vuonna 2013.