Edustusjoukkueiden valintakriteerit: IGP MM ja NOM

02.05.2019 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton hallitus on kokouksessaan 5/2019 vahvistanut IGP MM- ja NOM-kilpailujen edustusjoukkueiden valintakriteerit.

Edustusjoukkueet ja edustuskelpoisuus (https://www.palveluskoiraliitto.fi/media/spkl-tiedostot/edustusjoukkueet_ja_edustuskelpoisuus_20190220.pdf):

• Kilpailumenestyksen lisäksi joukkuevalinnoissa huomioidaan henkilön urheilullinen ja edustustehtävään sopiva käytös, jota hän osoittaa harjoitus-, koe- ja kilpailutilanteissa. Hänen tulee nauttia valinnasta vastaavan Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton hallituksen luottamusta.
  • Edustustehtävässä joukkueeseen valitun henkilön on noudatettava Palveluskoiraliiton nimeämän joukkueenjohtajan ohjeita. Edustusjoukkueeseen valittu allekirjoittaa Palveluskoiraliiton kanssa sopimuksen, jossa hän sitoutuu noudattamaan sopimuksen ehtoja.
  • Edustusjoukkueen jäsenen tulee olla Suomen Kennelliiton jäsen. Kennelliiton jäsenyyden tulee olla voimassa karsintakokeeseen ilmoittautumisen yhteydessä, kun henkilö ilmoittaa halukkuutensa MM- tai PM-joukkueeseen. Jäsenyyden tulee olla voimassa myös koko edustusjoukkueen matkan ajan.
  • Ohjaajan tulee kyetä koeohjeen mukaisiin suorituksiin ilman poikkeuskäytäntöjä.

IGP MM-kilpailun edustusjoukkueen valinta
• IGP MM-kilpailun joukkue (5 varsinaista ja 2 varakoirakkoa) nimetään palveluskoirien SM-kilpailun IGP-kokeen tulosten perusteella.
• Palveluskoirien SM-kilpailun IGP-kokeeseen osallistujien tulee kilpailuun ilmoittautumisessaan mainita halukkuudesta osallistua IGP MM-kilpailun edustusjoukkueeseen.
• Edustuskelpoisuus.

NOM-kilpailun edustusjoukkueen valinta
• NOM-kilpailun joukkue (3 koirakkoa + 2 varakoirakko/laji) nimetään palveluskoirien SM-kilpailun tulosten perusteella.
• Palveluskoirien SM-kilpailuun osallistuvien tulee ilmoittautumisessaan mainita halukkuudesta osallistua NOM-kilpailun edustusjoukkueeseen.

*****

Palveluskoiraliitto maksaa edustusjoukkueiden ilmoittautumismaksut, tarjoaa edustusasun sekä joukkueenjohtajapalvelut. Vuonna 2019 Palveluskoiraliitto maksaa matka-avustuksen (100 € / varsinainen joukkueen jäsen) niille joukkueille, jotka matkustavat Suomen rajojen ulkopuolelle. Liitto kannustaa edustusjoukkueita omaan varainhankintaan.