Edustusjoukkueet ja edustuskelpoisuus

18.03.2019 ǀ SPKL

Palveluskoiraliitto on kirjannut edustusjoukkueeseen valintaan liittyen seuraavat edustuskelpoisuutta koskevat asiat, jotka huomioidaan aina edustusjoukkuetta valittaessa muiden valintakriteerien lisäksi:

• Kilpailumenestyksen lisäksi joukkuevalinnoissa huomioidaan henkilön urheilullinen ja edustustehtävään sopiva käytös, jota hän osoittaa harjoitus-, koe- ja kilpailutilanteissa. Hänen tulee nauttia valinnasta vastaavan Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton hallituksen luottamusta.

• Edustustehtävässä joukkueeseen valitun henkilön on noudatettava Palveluskoiraliiton nimeämän joukkueenjohtajan ohjeita. Edustusjoukkueeseen valittu allekirjoittaa Palveluskoiraliiton kanssa sopimuksen, jossa hän sitoutuu noudattamaan sopimuksen ehtoja.

• Edustusjoukkueen jäsenen tulee olla Suomen Kennelliiton jäsen. Kennelliiton jäsenyyden tulee olla voimassa jo karsintakokeeseen ilmoittautumisen yhteydessä, kun henkilö ilmoittaa halukkuutensa MM- tai PM-joukkueeseen. Jäsenyyden tulee olla voimassa myös koko edustusjoukkueen matkan ajan.

• Ohjaajan tulee kyetä koeohjeen mukaisiin suorituksiin ilman poikkeuskäytäntöjä.

Lisätietoja:

Avoimet koe- ja kilpailulajit, Tytti Lintenhofer, 044 080 6054