Rally-tokon nuorisotoiminta

Rally-toko on laji, joka yhdistää toisiinsa tokon, koiratanssin ja agilityn elementtejä. Kilpailuissa koirakko suorittaa radan, jossa on näihin liittyviä tehtäviä vaihtelevassa järjestyksessä.
Lisätietoa rally-tokosta lajina

Palveluskoiraliiton rally-tokon nuorisotoimintaan kuuluu rally-tokosta tiedottaminen nuorille ja rally-tokon valmennusryhmän toiminta. Lisäksi nuoria kannustetaan osallistumaan nuorten rally-tokon SM-kilpailuihin. Vuonna 2022 nuorten SM-rally-toko järjestetään 1.10. Hakunilassa.

Nuorten valmennusryhmät

Valmennusryhmien tavoitteena on edistää rally-toko- ja tokoharrastusta Suomessa valmentamalla eteenpäin pyrkiviä nuoria ohjaajia.
Palveluskoiraliitto järjestää valmennusryhmiin valittaville nuorille rally-toko-ohjaajille koulutus- ja luentotilaisuuksia vuoden aikana.

Nuorten rally-tokon valmennusryhmä on tarkoitettu nuorille (13-17-vuotiaille) rally-toko-ohjaajille, jotka jo kilpailevat tai jotka tähtäävät kilpailemaan ja ovat kiinnostuneita tulevaisuudessa esimerkiksi koulutusohjaajan tai koetoimitsijan tehtävistä.
Valmennusryhmälle järjestetään vuoden aikana valmennusviikonlopun. Lisäksi ryhmällä on omat Facebook–ryhmänsä, jossa lajin ylituomarit toimivat nuorten nettivalmentajina.

Kustannukset

Palveluskoiraliitto vastaa valmennusryhmälle järjestettävän valmennusviikonlopun koulutusten, tilavuokrien ja ruokailuiden kustannuksista. Ryhmän jäsenet maksavat itse majoitukset ja edestakaiset matkat kotoaan koulutuksiin.

Hakeminen valmennusryhmään

Ryhmässä voi olla samaan aikaan noin 14 koirakkoa, jotka valitsee hakemusten perusteella Palveluskoiraliiton nuorisotoimikunta. Ryhmän jäsenen tulee olla Suomen Kennelliiton jäsen, ja hänen tulee osallistua aktiivisesti valmennusryhmän toimintaan. Ryhmään voi hakea kaikenrotuisen tai monirotuisenkin koiran kanssa. Jäsenyys ryhmässä on koirakkokohtainen ja kestää vuoden kerrallaan. Koiran tulee olla ryhmän tapahtumien aikana 4kk-10 vuotta, terve ja rokotettu Kennelliiton rokotusmääräysten mukaisesti.

Ryhmään haetaan kirjallisella hakemuksella hakuajan puitteissa.

Haku vuoden 2022 rally-tokon valmennusryhmään on päättynyt.

Päivitetty 21.2.2022

Agria