SPKL-myyntiartikkelit

Palveluskoiraliitto on toimittanut palveluskoirien koulutuksesta ja koetoiminnasta ohjeita ja kirjoja, joita voi tilata näiden sivujen kautta tai niitä voivat välittää myös paikalliset yhdistykset. Liitto myy myös muita palveluskoirien koulutukseen ja koetoimintaan liittyviä tuotteita, kuten koesääntöjä, PK-tunnusvaljaita, lehtikansioita, DVD-levyä pelastuskoirakoulutuksesta sekä erilaisia merkkejä ja tarroja. Kaikkia tuotteita voivat tilata sekä yksittäiset harrastajat että liiton jäsenyhdistykset. Useampia kappaleita tilaaville jäsenyhdistyksille liitto myy tuotteita alennettuun hintaan.

Kirjat

Tottelevaisuuskoulutus ja koiran kotikasvatus
Kirja on tehokas tietopaketti peruskoulutukseen pennun ja aikuisen koiran kanssa. Kirja tarjoaa tietoa koiran käyttäytymisen, kotikasvatuksen ja tottelevaisuuskoulutuksen perusasioita. Lisäksi kirjassa on selvitykset käyttäytymiskokeesta, esine-etsinnästä ja pelastuskoirakokeiden ketteryysosuudesta sekä niiden opettamisesta.
Koulutusohjeita valaistaan myös selkeillä kuvilla. Kirja on kirjoitettu ajatellen uutta koiranomistajaa, joka kaipaa ohjeita ja opastusta arkikäytös- ja tottelevaisuuskoulutuksesta. Kirjassa olevat koulutusohjeet on pyritty valitsemaan siten, ettei niiden noudattaminen sulje pois myöhemmin toisenlaisiin koulutusmenetelmiin siirtymistä.

Kirjan koko B5, sivuja 86. Hinta 12 €

Käyttäytymiskoe - koulutusohje
Iloisesti totteleva, ympäristöönsä luonnollisen välinpitämättömästi suhtautuva koira osoittaa olevansa yhteiskuntakelpoinen, kunnon kansalainen. Tällaisen käyttäytymisen mittariksi on kehitetty käyttäytymiskoe.
Käyttäytymiskoe-ohjeessa kerrotaan käyttäytymiskokeen kulusta, tarkoituksesta ja kokeeseen valmistautumisesta.

Koulutusohjeen koko A5, 12 sivua. Hinta 3 €

Jäljestäminen - artikkelikokoelma
Kirja kertoo jäljestä koelajina, koiran kyvystä jäljestää ihmisen kulkemaa jälkeä sekä palvelus- ja pelastuskoirien koulutuksesta jäljestämiseen. Kirjaan on koottu ansioituneiden jälkikoiraharrastajien kirjoituksia koiran kouluttamisesta jälkikoiraksi.

Kirjoittajina: Hannu Alanko, Vesa Kuosmanen, Eeva Linnala, Hannele Müller, Reijo Rekorius, Mikael Westerlund, Armin Winkler, Lea Yli-Suvanto.

Kirjan koko B5, sivuja 82. Hinta 15 €

Henkilöetsintä - artikkelikokoelma
Kirja kertoo henkilöetsinnästä lajina, koesuorituksen kulusta sekä antaa ohjeita henkilöetsintäkoiran kouluttamiseen. Kirjaan on koottu ansioituneiden hakukoiraharrastajien kirjoituksia koiran kouluttamisesta palvelus- ja pelastuskoirakoevaatimusten mukaiseen henkilöetsintään.

Kirjoittajina: Ilona Erhiö, Lea Yli-Suvanto, Terhi Multamäki, Päivi Nietosvaara ja Jessica Ristimäki.

Kirjan koko A5, sivuja 46. Kirja myydään yhdessä Haku-koulutusoppaan kanssa. Yhteishinta 15 €

Haku - koulutus palveluskoirakokeisiin ja koiran aktivoimiseksi
Vihkosta on suunniteltu käytettäväksi oheismateriaalina kursseilla tai harjoitteluryhmissä, kun tavoitteena on kilpaileminen henkilöetsinnän 1- ja 2-luokissa.

Kirjan koko A5, sivuja 32. Kirja myydään yhdessä Henkilöetsintä-artikkelikokoelman kanssa. Yhteishinta 15 €

Viestikoira
Viestikoira on paljon kuvia sisältävä koulutusopas, joka kuvaa yksinkertaisia ja tehokkaita keinoja koiran viestikoulutukseen. Kirja sopii sekä aloittelijoille että asiasta jo jotakin tietäville.

Kirjan koko B5, sivuja 72. Hinta 12 €

Muut tuotteet

SPKL-seinäkalenteri 2017 HUOM! Hintaa alennettu!
Seinäkalenteriin on merkitty nimi- ja liputuspäivät sekä liiton tärkeät tapahtumat, kuten palveluskoirien SM-kilpailut ja tuomarikoulutuspäivät. Kalenterissa on mukana seuraavat aiheet:
valjakkohiihto, koiratanssi, TOKO, nouto, haku, IPO, rauniot, rally-toko, metsäjälki, mondioring, jälki, esine-etsintä.

Kalenterin koko A4. Hinta 10 € 3,50 €

PK-tunnusvaljaat
PK-tunnusvaljaat harjoituksiin ja kilpailuihin. PK-tunnusta on käytettävä koiralla henkilöetsinnässä, esine-etsinnässä, viestillä ja etsintäkokeessa. Yksi koko.

Hinta 8 €

Lehtikansio
Säilytä Palveluskoirat-lehden vuosikerrat tallessa kovakantisessa kansiossa. Kansioon mahtuu yksi vuosikerta.

Hinta 7 €

SPKL-tarra
Pyöreä SPKL-logotarra, halkaisija 10 cm.

Hinta 2 €

SPKL-ikkunatarra
Pyöreä SPKL-logotarra, ikkunaan kiinnitettävä, halkaisija 10 cm.

Hinta 2 €

SPKL-hihamerkki
Pyöreä SPKL-logohihamerkki esim. koulutusliiviin, halkaisija 10 cm.

Hinta 3,50 €

Palveluskoira - harrastuskoira -tarra
Suorakulmainen valkoinen tarra, jossa sininen teksti PALVELUSKOIRA - HARRASTUSKOIRA, koko n. 7 x 62 cm (korkeus x leveys).

Hinta 1 €

Koiraurheilu-tarra
Pyöreä puna-musta tarra, jossa valkoinen teksti KOIRAURHEILU - HUNDSPORT sekä tyylitelty kuva koirakosta, halkaisija 11 cm.

Hinta 1 €

DC