Suomen Palveluskoiraliiton vakuutukset toimihenkilöille, jäsenyhdistyksille ja kilpailijoille

22.11.2017 ǀ SPKL

Suomen Palveluskoiraliitto ry on vakuuttanut Ifissä toimihenkilöt tapaturmien varalta. Vakuutus kattaa vakuutuksenottajan hallinnoimissa lajeissa koe-, kilpailu-, koulutus- ja yleisötilaisuuksissa palkatonta työtä tekevät toimihenkilöt sekä lisäksi vakuutuksenottajan jäsenyhdistysten järjestämissä harjoitustilaisuuksissa palkatonta työtä tekevät toimihenkilöt. Toimihenkilöitä ovat koetoimihenkilöt, kuten tuomarit, kilpailuavustajat, koetoimitsijat, sihteerit, liikkeenohjaajat ja tunnistusmerkinnän tarkastajat, lisäksi henkilöavustajat maastosuorituksissa ja kenttäolosuhteissa. Lisäksi liiton jäsenyhdistyksillä on käytettävissään SPKL:n hankkima vastuuvakuutus, joka koskee kaikkia jäsenyhdistysten järjestämiä tapahtumia.

1.1.2018 alkaen kaikki Palveluskoiraliiton alaisten lajien kokeisiin ja kilpailuihin osallistuvat lisenssin omaavat koiranohjaajat on myös vakuutettu Ifissä tapaturmien varalta. Vakuutus on voimassa kilpailuissa ja kokeissa sekä kilpailujen virallisissa harjoituksissa Suomessa. Se ei rajoita koiranohjaajan vapautta hankkia/käyttää muita vakuutusyhtiöitä tai vakuutuksia.

Näiden vakuutusten piiriin kuuluvista vahingoista tulee ilmoittaa Palveluskoiraliiton toimistolle, josta annetaan tarkemmat ohjeet If-vahinkoilmoituksen tekoon.

Vakuutustiedot löytyvät Palveluskoiraliiton verkkosivuilta: www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/vakuutukset.html.