Palveluskoirien SM-kilpailun 2018 osallistumiskriteerit

22.11.2017 ǀ SPKL

Palveluskoirien suomenmestaruuskilpailun osallistumisvaatimukset on julkaistu Palveluskoirat-lehden numerossa 2/2017. Palveluskoiraliiton hallitus on kokouksessaan 17.11.2017 tarkentanut osallistumiskriteereitä vuodelle 2018 siten, että kaikki vaadittavat tulokset tulee olla saavutettu korkeintaan kaksi vuotta ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Käytännössä muutos tarkoittaa, että mikäli SM-kilpailun viimeinen ilmoittautumispäivä on esimerkiksi 11.7.2018, tulee vaadittavien tulosten olla saavutettu ajalla 11.7.2016–11.7.2018.

Nyt tehdyllä tarkennuksella pyritään siihen, että entistä useammalla koiranohjaajalla olisi mahdollisuus osallistua vuotuisiin SM-kilpailuihin. Palveluskoiraliiton hallitus määrittää SM-kilpailun tulosvaatimukset vuosittain. Vuoden 2018 osalta hallitus käsittelee tarkemmat kriteerit kokouksessaan alkuvuodesta, ja ne julkaistaan Palveluskoirat-lehdessä, liiton verkkosivuilla sekä Virkku.net-palvelussa.