Ohje edustusjoukkueeseen valinnasta

03.08.2015 ǀ SPKL

Edustusjoukkueeseen valinta

Palveluskoiraliiton hallitus nimeää edustusjoukkueen asettamiensa karsintakriteereiden
perusteella kutakin kansainvälistä arvokilpailua varten erikseen. Kilpailijan tulee olla Suomen
Kennelliiton jäsen karsintakokeen/-kokeiden sekä edustusjoukkueen matkan aikana.
Kilpailumenestyksen lisäksi joukkuevalinnoissa huomioidaan Kennelliiton suositusten mukaisesti
henkilön urheilullinen ja edustustehtävään sopiva käytös, jota hän osoittaa harjoitus-, koe- ja kilpailutilanteissa. Hänen tulee nauttia valinnasta vastaavan Palveluskoiraliiton hallituksen luottamusta.
Edustustehtävässä joukkueeseen valitun henkilön on noudatettava Palveluskoiraliiton nimeämän joukkueenjohtajan ohjeita. Edustusjoukkueeseen valittu allekirjoittaa Palveluskoiraliiton kanssa sopimuksen, jossa hän sitoutuu noudattamaan sopimuksen ehtoja.