Lehdessä tiedotettua

19.06.2015 ǀ Palveluskoirat 5/2015

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Mirva Hiltuselle, Samuli Juntolle ja Maija Paukkalalle on myönnetty hakukokeen koearvosteluoikeus.

MONDIORING-KOKEEN MM-JOUKKUEEN VALINTA
Mondioring-kokeen vuoden 2015 MM-kilpailuihin valitaan Suomesta joukkue koetulosten perusteella. Joukkueeseen valitaan Cat 3 -luokkaan enintään viisi koiraa ja luokkiin Cat 2 ja Cat 1 kumpaankin enintään yksi koira. Hakemukset tulee lähettää Palveluskoiraliiton toimistolle 15.8.2015 mennessä osoitteella Suomen Palveluskoiraliitto, Koulukuja 1, 04200 Kerava tai sähköpostitse katja.laitila@palveluskoiraliitto.fi. Tuloksissa huomioidaan kolme (3) parasta tulosta. Koiralla täytyy olla vähintään yksi hyväksytty tulos siitä luokasta, johon se ilmoitetaan.

KILPAILUKIELLOT
Liiton hallitus on asettanut beu Punasukan Falconin kilpailukieltoon 23.5.2016 asti palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa, joissa on henkilöetsintä.

Oikaisu lehdessä 4/205 julkaistuun kilpailukieltoon: Liiton hallitus on asettanut Niina Konttaniemen toimintakieltoon 14.3.2016 asti.

SARJAN/KOIRAN VAIHTAMINEN KOKEISSA
Liiton hallitus on päättänyt, että valjakkohiihtokokeessa on sallittua vaihtaa ilmoitettua sarjaa tai osallistuvaa koiraa, jos se järjestelyjen kannalta on mahdollista. Palveluskoirakokeissa kokeeseen ilmoitetun koiran vaihtaminen on mahdollista siinä tapauksessa, että kokeeseen ilmoittautuneista varakoirista ei saada koepaikkaa täytettyä ja se on järjestelyjen kannalta muuten mahdollista. Ohjaaja ei voi vaatia sarjan tai koiran vaihtoa.