Lehdessä tiedotettua

11.09.2015 ǀ Palveluskoirat 7/2015

IPO MM-KILPAILUN EDUSTUSJOUKKUE
Palveluskoiraliiton hallitus on nimennyt IPO MM-kilpailun edustusjoukkueeseen seuraavat koirakot: bpmn Mecberger Katarina, ohj. Miia Kiviaho, bpmu Tämä On Capina, ohj. Jani Karvonen, bpmu Mecberger Jukka Poika, ohj. Elina Will, bpmn Ilo van de Utadreef, ohj. Maija Eerikäinen ja bpmn Ruutipussi Emäntä, ohj. Sanna Hurri ja varalle spu Yasco vom Haus Kasfeld, ohj. Rami Leino ja spu Geladius Into, ohj. Reijo Kojo. Joukkueen maalimieheksi on nimetty Esa Tapio.

NOM-KILPAILUN EDUSTUSJOUKKUE
Palveluskoiraliiton hallitus on nimennyt NOM-kilpailun edustusjoukkueeseen seuraavat koirakot:

Jälkikoe: bcn Tending Dayfly, ohj. Hanna Närhi, bcu Tending Outmatch, ohj. Elina Niemi ja bcn Tending Luminary, ohj. Katri Büchtmann. Varalla bcn Tending Airborne, ohj. Katja Kiviaho.
Hakukoe: bcu Tending Lucky One, ohj. Kaarina Jaakola ja bcu Eliot Deabei, ohj. Antti Arponen.
Viestikoe: bpmn Aktivistin Silkki, ohj. Jonna Markkanen ja Jari Pölhö, bpgn Beatrice, ohj. Roosa Tanhuanpää ja Katja Pietiläinen, lbu Rekiniemen Raptori, ohj. Janet Tervashonka ja Jouni Tervashonka. Varalla bptn Domina, ohj. Janica ja Anitta Nurminen.
IPO-koe: bpmu Suhteellisen Kurittaja, ohj. Sanna Backman, spu Musketeer’s Hari, ohj. Vesa Kuosmanen ja spu Imzedrift’s Sarek, ohj. Paavo Rapila. Varalla bpmu Kutinan Pamppu, ohj. Esa Tapio.

MONDIORING MM-KILPAILUN EDUSTUSJOUKKUE
Palveluskoiraliiton hallitus on nimennyt mondioring MM-kilpailun edustusjoukkueeseen seuraavat koirakot: bpmu Tämä On Gorilla, ohj. Jenni Rajasiltahlku Kare-Saran Ånnimanni, ohj. Juuso Korhonen.

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Sanna Jääskeläiselle, Jani Kalatielle, Mia Kujanpäälle ja Maarit Kuntolalle on myönnetty jälkikokeen koearvosteluoikeus.
Tuomarikokelaat Majka Borgström ja Satu Syvänperä eivät saa toistaiseksi suorittaa kansallisen ja kansainvälisen pelastusrauniokokeen koearvosteluita.

KILPAILUAVUSTAJAPÄTEVYYDET
Markku Roivaiselle ja Harri Sonniselle on myönnetty kilpailuavustajapätevyys. Petri Artiolalle ja Toni Mäki-Latikalle on myönnetty harjoitusmaalimiehen pätevyys.

IPO-FH SM-KILPAILUT JA IPO-FH MM-KILPAILUN KARSINTAKOE
Palveluskoiraliiton hallitus on myöntänyt IPO-FH SM-kilpailun Riihimäen Seudun Kennelkerhon järjestettäväksi 17.-18.10.2015. Kilpailu on samalla karsintakoe vuoden 2016 IPO-FH MM-kilpailun edustusjoukkueeseen. Osallistujat valitaan tämän tai edellisen kauden tulosten perusteella siten, että tuloksissa huomioidaan kaksi parasta tulos, joiden tulee olla kahdelta eri tuomarilta. IPO-FH kokeista voidaan huomioida toinen tuloksista.

JÄSENYHDISTYKSET
Suomen Landseeryhdistys ry on hyväksytty liiton jäsenyhdistykseksi.

KILPAILUKIELLOT
Liiton hallitus on asettanut rwu Finnmaiden’s Owen Wilson FI30177/11 kilpailukieltoon 28.6.2016 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa.

Liiton hallitus on asettanut bptn My’s Lya Dalia av Dionis FI37491/13 kilpailukieltoon 26.6.2016 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa. Lisäksi koiran on suoritettava käyttäytymiskoe hyväksytysti uudelleen ennen kokeisiin osallistumista.

Liiton hallitus on asettanut du San Soul Born To Be Wild 14999/11 kilpailukieltoon 28.7.2016 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa. Lisäksi koiran on suoritettava käyttäytymiskoe hyväksytysti uudelleen ennen kokeisiin osallistumista.