Lehdessä tiedotettua

14.03.2014 ǀ Palveluskoirat 2/2014

VALJAKKOHIIHDON SM-KILPAILUT SIIRRETTY
Valjakkohiihdon SM-kilpailut on heikon lumitilanteen vuoksi siirretty järjestettäväksi Keminmaalla 29.3.2014. Vain yksivaljakot.

TUOMARILAJIKURSSIN KRITEERIT
Hallitus päätti, että mikäli tuomarilajikurssille osallistuvalla on koulutustunnus itse kouluttamallaan koiralla etsintäkokeen 3-luokasta, voi henkilö osallistua myös jälki- ja hakukokeen tuomarilajikurssille.

JÄSENYHDISTYKSET
Action ry on hyväksytty liiton jäsenyhdistykseksi.

SPL Jyväskylä ry on katsottu eronneeksi Suomen Palveluskoiraliitosta. Yhdistyksen jäsenten tulee liittyä jäseneksi johonkin liiton jäsenyhdistykseen voidakseen osallistua palvelus- ja pelastuskoirakokeisiin.

KANSAINVÄLISTEN EDUSTUSKILPAILUJEN JOUKKUEENJOHTAJAT
Hallitus nimitti IPO-FH MM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Mika Mattilan ja NOM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Reija Niemisen.

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Nina Sarkoselle on myönnetty koearvosteluoikeus tottelevaisuusosuuteen ja käyttäytymiskokeeseen.

Elina Lehtovaara on ilmoittanut luopuvansa arvosteluoikeuksista. Palveluskoiraliiton hallitus kiittää Elina Lehtovaaraa palveluskoiraharrastuksen hyväksi tehdystä työstä.

FCI IPOR-MM -JOUKKUEKILPAILU
Hallitus on päättänyt lähettää FCI IPOR-MM -joukkuekilpailuun joukkueen hakukokeeseen. Joukkueenjohtajaksi sekä ryhmänjohtajaksi hallitus nimitti Harri Kuusiston.

Joukkuekilpailun koirakot valitaan porrastetusti siten, että joukkueeseen tulee ilmoittautua 30.4.2014 mennessä. Ilmoittautumisajan jälkeen valitaan neljän koirakon kokoonpano, joka harjoittelee ryhmänjohtajan ohjauksella. Hallitus nimeää lopullisen joukkueen neljän koiran kokoonpanosta ryhmänjohtajan puoltoesitys huomioiden.

IRO MM-KILPAILUN KARSINTAKOE JA -KRITEERIT
Hallitus päätti, että 17. - 18.5.2014 järjestettävä IPOR-haku B SM-kilpailu nimetään IRO MM-kilpailun hakukokeen karsintakokeeksi. IRO MM-kilpailun 2014 Suomen joukkueen hakukokeen koirat valitaan IPOR SM-kilpailun tulosten perusteella siten, että joukkueeseen valittavilla koirilla tulee olla karsintakokeesta hyväksytty tulos ja lisäksi koiralla tulee olla IRO:n MM-osallistumisvaatimuksissa mainittu vähintään yksi B-luokan EH-koetulos siinä lajissa, johon MM-kilpailussa osallistuu. Tulos ei saa olla kahta vuotta vanhempi viimeisestä ilmoittautumispäivästä.

IRO MM-kilpailun Suomen joukkueeseen halukkaiden IPOR-raunio- ja jälkikokeen koiranohjaajien tulee lähettää hakemus, jossa on koiran ja ohjaajan tiedot sekä kopio kilpailukirjasta Palveluskoiraliiton toimistolle 2.7.2014 mennessä.