Lehdessä tiedotettua

16.05.2014 ǀ Palveluskoirat 4/2014

PALVELUSKOIRIEN SM-KILPAILUJEN OSALLISTUMISKRITEERIT
Lajeissa PAJÄ, PAHA, ja IPO koiralla tulee olla siinä lajissa mihin koira ilmoitetaan kolme koulutustunnusta 3-luokasta, joista vähintään yhden tulee olla 1-tulos. PAVI-kokeeseen ilmoitettavalla koiralla tulee olla vähintään yksi koulutustunnus viestikokeen 3-luokasta ja PAEK-kokeeseen ilmoitettavalla koiralla tulee olla vähintään kolme koulutustunnusta etsintäkokeen 3-luokasta. Vaadittavat tulokset tulee olla saavutettu ennen ilmoittautumisajan päättymistä ja yhden vaadituista tuloksista tulee olla saavutettu joko kuluvan (2014) tai edellisen (2013) koekauden aikana.
PAHA-kokeen rajoitus: 20 koiraa tottelevaisuuden perusteella maastoon. PAJÄ-kokeen rajoitus: 15 koiraa tottelevaisuuden perusteella maastoon.

NOM-KOKEEN TULOKSEN RINNASTAMINEN SM-KILPAILUN OSALLISTUMISKRITEEREIHIN
Hallitus päätti, että FCI:n NOM-kilpailussa saavutettu hyväksytty koetulos (vähintään 260 p. ja hyväksytty arvosana päälajista on vähintään 130 pistettä kumpanakin päivänä) rinnastetaan vastaavan kansallisen lajin 3-luokan hyväksyttyyn tulokseen. Ohje astuu voimaan heti.

IPOR HAKU SM-KILPAILUN TUOMARI
Hallitus nimitti Reijo Rekoriuksen IPOR haku SM-kilpailun toiseksi tuomariksi.

JÄSENYHDISTYKSET
SPL Pori ry ja Working Dobermann Club ry on hyväksytty liiton jäsenyhdistykseksi.

NOM-KILPAILUN TUOMARIT
Hallitus nimitti NOM-kilpailun tuomareiksi seuraavat henkilöt: Mia Sandelin (hakukoe), Timo Leppäkorpi (jälkikoe), Margareta Enne (viestikoe) ja Seppo Hursti (IPO-koe).

IPO-FH SM 2014
Tämän vuoden IPO-FH SM-kilpailua ei ole vielä anottu. Jäsenyhdistyksillä on mahdollisuus anoa kilpailu järjestettäväksi. Kokeen toivotaan samalla olevan IPO-FH MM 2015 kilpailun karsintakoe. Mikäli kilpailua/MM-karsintakoetta ei ole anottu 31.7.2014 mennessä, ei SM-kilpailua järjestetä ja liiton hallitus nimittää Suomen joukkueen FH MM 2015 –kilpailuun.

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Ilona Erhiölle, Juha Haimalalle, Heidi Helinille, Anni Rytköselle, Mari Salmiselle, Mira Salmiselle ja Tarja Tammilehto-Kolille on myönnetty jälkikokeen koearvosteluoikeus.