Edustusjoukkueiden valintakriteerit: IPO, NOM, Mondioring

28.03.2018 ǀ SPKL

IPO-edustusjoukkueen valinta

• IPO MM-kilpailun joukkue (5 varsinaista ja 2 varakoirakkoa) nimetään IPO SM-kilpailun tulosten perusteella.
  • Edustuskelpoisuus
    • Kilpailumenestyksen lisäksi joukkuevalinnoissa huomioidaan henkilön urheilullinen ja edustustehtävään sopiva käytös, jota hän osoittaa harjoitus-, koe- ja kilpailutilanteissa. Hänen tulee nauttia valinnasta vastaavan Palveluskoiraliiton hallituksen luottamusta.
    • Edustustehtävässä joukkueeseen valitun henkilön on noudatettava Palveluskoiraliiton nimeämän joukkueenjohtajan ohjeita. Edustusjoukkueeseen valittu allekirjoittaa Palveluskoiraliiton kanssa sopimuksen, jossa hän sitoutuu noudattamaan sopimuksen ehtoja.
    • Edustusjoukkueen jäsenen tulee olla Kennelliiton jäsen. Kennelliiton jäsenyyden tulee olla voimassa jo siinä vaiheessa, kun henkilö ilmoittautuu SM-kilpailuihin.

NOM-edustusjoukkueen valinta

• NOM-kilpailun joukkue (3 koirakkoa + 2 varakoirakko/laji) nimetään SM-kilpailun tulosten perusteella.

Mondioring-edustusjoukkueen valinta

• Joukkue valitaan koetulosten (hyväksytyt tulokset huomioidaan, Cat 3 = 300 p.) perusteella seuraavasti:
    • Cat 3-luokkaan enintään viisi koiraa
    • luokkiin Cat 2 ja Cat 1 kumpaankin enintään yksi koira
    • lisäksi valitaan enintään kaksi varakoiraa luokkaan Cat 3.
  • Joukkueeseen halukkaiden tulee ilmoittaa kilpailuun osallistumisen halukkuudesta SPKL:n toimistoon 31.7.2018 mennessä, ja ilmoittaa lopulliset tuloksensa valintaa varten 30.8.2018 mennessä.

*****

Palveluskoiraliitto maksaa edustusjoukkueiden ilmoittautumismaksut, tarjoaa edustusasun sekä joukkueenjohtajapalvelut. Vuonna 2018 Palveluskoiraliitto, taloudellisesta tilanteesta johtuen, voi maksaa ainoastaan pienehkön matka-avustuksen (100 € / joukkueen jäsen) niille joukkueille, jotka matkustavat Suomen rajojen ulkopuolelle. Liitto kannustaa edustusjoukkueita omaan varainhankintaan.