Pelastuskoirakurssit

Pelastuskoirakokeiden kurssivaatimukset

Paikalliskoulutukset

1.-3.9.2017 Pelastuskoiraleiri, Rymättylä
Järj. Turun Palveluskoiraharrastajat ry. Kouluttajat: Haku Kaisa Hilska, Jälki Kevät Aalto-Heinonen, Virta-tarkastus ja partiointikoulutus Anna-Mari Matikainen. Koulutus on tarkoitettu kaikentasoisille jo pelastuskoiraryhmissä treenaaville koirakoille. Rajoitus 30 osallistujaa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset 1.8. mennessä: Liisa Hyrkäs 040 765 7209 lispet82@gmail.com

5.9, 12.9. ja 19.9.2017 Pelastuskoiraohjaajan perustaidot- ja apuohjaajakurssi
Järj. Siilinjärven - Maaningan Pelastuskoirat ry. Kouluttajat: Eija Rytkönen ja Mari Keinänen. Ilm. 1.9. mennessä Mari Keinänen mari.keinanen@hotmail.com p. 040 5553718. Ilmoittautumislomake

8.10.2017 Pelastusetsintä A-kurssi, Hamina
Järj. Kaakon Käyttökoirat ry. Kouluttaja: Harri Huomo. Ilm. 1.10. mennessä peko@palveluskoiraliitto.fi p. 050 301 1945. Ilmoittautumislomake

Valtakunnalliset koulutukset

Pelastuskoiraetsintä B-kurssit

Pelastuskoiraetsintä B-kurssi on käyttöönottotarkastukseen ja etsintätehtäviin valmentava käytännön kurssi. Kurssin tavoitteena on havainnollistaa käytännön suoritteiden kautta asioita, joita koirakko tarvitsee suoriutuakseen VIRTA-käyttöönottotarkastuksesta.

Osallistumisvaatimukset: Pelastuskoiraetsintä A-kurssi suoritettuna. Itse kouluttamallaan koiralla hyväksytysti suoritettu pelastuskoirakokeen B-luokka (tai koulutustunnus JK3, HK3, EK3). Henkilö on Palveluskoiraliiton jäsenyhdistyksen jäsen ja jäsenyhdistys puoltaa henkilöä kurssille. Osallistujille maksetaan kulukorvauksia oman auton käytöstä 0,10 euroa/km.

2.-3.9.2017 Pelastuskoiraetsintä B-kurssi, Tampere
Järj. Pirkanmaan Pelastuskoirat ryKouluttajat: Eija Rytkönen, toinen kouluttaja vahvistetaan myöhemmin. Ilmoittautuminen 11.8.2017 mennessä palvelus- ja pelastuskoirayhdistysten kautta Suomen Palveluskoiraliitto, Koulukuja 1, 04200 Kerava peko@palveluskoiraliitto.fi. Ilmoittautumislomake

14.-15.10.2017 Kuopio Ryhmänjohtajakurssin 2-osa
Ryhmänjohtajakurssin 2-osa järjestetään 14.-15.10.2017 Kuopiossa. Kouluttajina toimivat Michaela Grönlund ja Harri Kuusisto.
Kurssille osallistuva
• on toiminut omalla kouluttamallaan koiralla hälytysryhmässä
• on suorittanut EA1-kurssin
• on suorittanut pelastuskoiraetsintä B-kurssin (tai etsintäkurssi 2)
• on itse kouluttamallaan koiralla saavuttanut hyväksytyn tuloksen pelastuskoirakokeen B-luokassa (tai koulutustunnuksen JK3, HK3, EK3).
• on Palveluskoiraliiton jäsenyhdistyksen jäsen ja jäsenyhdistys puoltaa henkilöä koulutukseen.

Kurssille otetaan enintään 14 osallistujaa.

Ryhmänjohtaja 2-kurssille ilmoittaudutaan ilmoittautumislomakkeella joka löytyy Palveluskoiraliiton internetsivuilta materiaalisalkusta:
Viimeinen ilmoittautumispäivä Ryhmänjohtaja 2-kurssille on 1.10.2017

DC