Tiedote luonnetesti- ja MH-luonnekuvausmaksuista

16.12.2016 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton syyskokouksessa 19.11.2016 käsiteltiin koe- ja kilpailumaksuja ensi vuoden osalta. Kokouksessa hyväksyttiin ehdotus, jonka perusteella Palveluskoiraliitto perii vuoden 2017 alusta lähtien myös luonnetesteistä ja MH-luonnekuvauksista osallistujamäärään perustuvaa häntärahaa.

Testi- ja kuvauskohtainen kertamaksu (25 €) siis poistuu käytöstä, ja jatkossa jokainen testipäivä käsitellään omana tapahtumanaan. Jatkossa esim. kymmenen koiran luonnetestistä peritään koemaksu 4 € sekä koirakohtainen häntäraha (10 koiraa x 3,5 €) eli yhteensä 39 €. Näillä toimilla yhtenäistetään Palveluskoiraliiton koemaksukäytäntöjä.

Syynä maksukäytännön muuttumiseen on luonnetestien ja MH-kuvausten hallinnan siirtyminen Kennelliitolta Palveluskoiraliitolle sekä tästä johtuva kustannusten lisääntyminen. Luonnetesti- ja MH-luonnekuvausjärjestäjien on huomioitava muutos anomusten tekovaiheessa esim. osallistumismaksuja määriteltäessä. Muutos astuu voimaan 1.1.2017.