Pelastuskoiratoiminnan tiedote 2/2015

20.08.2015 ǀ SPKL

PELASTUSKOIRATIEDOTTEET
Pelastuskoiratoimikunta päätti kokouksessaan 8.8. että pelastuskoiratiedotteet julkaistaan jatkossa vain palveluskoiraliiton nettisivuilla.

IRO MM-KILPAILUN EDUSTUSJOUKKUE
Liiton hallitus on nimennyt IRO MM-kilpailuun seuraavat koirakot: hakukokeeseen Heidi Levander ja knu Bassruggens Yngwie Frej, jälkikokeeseen Kirsi Karmala ja bpgu Tulituulen Run Rings Round. Lisäksi varalle hakukokeeseen nimetään Hanna Laasanen ja nsnu Siipiveikon Hanhenhoukuttelija ja varalle jälkikokeeseen Liia Rikkinen ja bpmn Blaze Cobra.

JOUKKUEKATSELMUS
Joukkuekatselmukselle ei löytynyt järjestäjää, joten Paveluskoiraliitto järjestää valtakunnallisen pelastuskoiraleirin. Ensi vuoden joukkuekatselmuksen järjestäjää haetaan jo nyt!

TUOMARIKOULUTUSOHJETTA ON PÄIVITETTY
Palveluskoirakokeiden kansallisen haku- ja/tai jälkikokeen tuomarit voivat saada vastaavan pelastuskoirakoelajin pätevyyden osallistumalla teoriaosuuteen ja loppukokeeseen, joka pidetään Palveluskoiraliiton koe- ja kilpailutoimikunnan esityksestä tuomareiden jatkokoulutustilaisuuden yhteydessä omana osionaan.

TOIMISTOLLA UUSI HENKILÖ
Jenni Sairanen aloitti työt liiton toimistolla 3.8.2015

HÄLYTYSKOIRAKOT NETISSÄ
Sekä Palveluskoiraliiton että Pelastuskoiraliiton VIRTA-tarkastetut koirakot löytyy netistä. Myös muut hälytyskriteerit täyttävät hälytysryhmään sijoitetut koirakot, jotka ovat antaneet julkaisuluvan löytyvät täältä. On ryhmänjohtajan vastuulla ilmoittaa, mikäli joku koirakoista jää pois hälytysryhmästä. Mikäli tietojasi ei löydy listalta, otathan yhteyttä ryhmänjohtajaasi tai liiton toimistoon.

PELASTUSKOIRATUNNUKSELLA VARUSTETUT HIHAMERKIT, TARRAT JA PINSSIT
Yhdistys tai ryhmänjohtaja voi anoa Palveluskoiraliitosta pelastuskoiramerkkiä VIRTA-tarkastuksen suorittaneelle koirakolle. Myös pelastuskoiratunnuksella varustetut nimikortit painetaan koiranohjaajille ja ryhmänjohtajille.

UUSITUT WWW-SIVUT
Palveluskoiraliiton uudistetut verkkosivut avattiin 15.7. Näkyvimpiä muutoksia ovat koekäytäntöjen siirtyminen sähköiseen koejärjestelmään Kopaan ja uusittu tapahtumakalenteri. Uusituilta sivuilta löytyy myös monipuolinen toimihenkilöhaku.

KURSSIPALAUTTEET JA -LOMAKKEET
Kurssilomakkeita kehitetään jatkuvasti, muistathan ennen koulutusta ladata viimeisimmän version materiaalisalkusta. Palautteita ei enää oteta vastaan paperisina, vaan kurssilaisille toimitetaan kurssikohtainen palautelinkki. Vastaukset ovat tärkeitä, jotta rahoituksen vaatimukset saadaan täytettyä.

TULEVAT TAPAHTUMAT, KOULUTUKSET JA KURSSIT
Palveluskoiraliiton verkkosivujen etusivulla olevaan tapahtumakalenteriin päivitetään kurssit, koulutukset ja kansalliset sekä kansainväliset arvokilpailut.